Podpora poslovnim voditeljem pri odločitvah o nepremičninah – Objavljeno v The Slovenia Times dne 30.06.2021
Podpora poslovnim voditeljem pri odločitvah o nepremičninah – Objavljeno v The Slovenia Times dne 30.06.2021
Jacqueline Stuart
Za podjetja v Sloveniji je odločanje o pisarniških prostorih zahtevna naloga. V slovenskih podjetjih praviloma ni upravljavcev nepremičnin, zato to delo običajno prevzame nekdo, ki je za to slabo usposobljen in ima malo ustreznih izkušenj ter težko sprejme pravo odločitev. Večina poslovnih stavb v Ljubljani je zastarelih, stavb razreda A je malo, med omejenimi možnostmi pa je večina polno zasedenih.
Obstajajo dobri razlogi za nadgradnjo pisarniških prostorov. Milenijci odklanjajo službe, ker pisarne njihovih potencialnih delodajalcev ne izpolnjujejo njihovih pričakovanj. Zaposleni se morajo počutiti cenjene v delovnem okolju, ki jim omogoča, da so najboljši. Pričakujejo pisarno, ki je poleti hladna, pozimi topla in v kateri so zadovoljene njihove osnovne potrebe.
Dobra novica je, da za te izzive obstajajo rešitve.
Ko se izteče najemna pogodba, je treba najprej razmisliti, ali je ekipa zadovoljna s svojim položajem, in če ni, se lotiti drugih možnosti. Postopek se začne s podrobno predstavitvijo vaših zahtev in, kar je najpomembneje, želenih delovnih lokacij, do katerih imajo vsi zaposleni enostaven dostop. Poslovni prostori morajo ustrezati zahtevam podjetja, spodbujati morajo produktivnost in povečati zavzetost zaposlenih. Visoko zmogljivi pisarniški prostori niso le sprememba za zaposlene, temveč tudi naložba v prihodnost podjetja.
Nato je treba analizirati posebnosti vašega podjetja in poiskati najboljše možnosti na trgu. Ti rezultati se pripravijo na dolgem seznamu, o katerem se razpravlja s stranko, včasih pa se z lokalno ekipo dogovorijo tudi za ogled. Seznam se skrajša, nato pa se finančna analiza začne s Ostani ali. Pojdi na analizo. V tem postopku se razčlenijo vsi stroški najema v celotnem obdobju trajanja najema. To vključuje najemnino, stroške storitev, stroške parkiranja, naložbe v opremo, stroške selitve in vse drugo, pri čemer je mogoče trenutno delovno mesto primerjati z drugimi možnostmi. Skupni stroški bivanja so pomembni, vendar niso edini pomemben dejavnik pri odločitvi za selitev. Stranka se je pred kratkim preselila iz stavbe razreda B v stavbo razreda A, kjer so bili stroški uporabe višji, vendar je menila, da se je to splačalo, saj so se zaposleni že nekaj časa pritoževali zaradi slabe drenaže in slabo zasnovane klimatske naprave v prejšnji stavbi.
Večina globalnih podjetij najema pisarniške prostore, slovenske stranke pa se nagibajo k lastništvu. To je deloma dediščina iz časov socializma, pa tudi posledica kreditnega razcveta v začetku tisočletja, ko je bilo bančno financiranje poceni in lahko dostopno. Danes se večina podjetij strinja, da se ta sredstva lahko uporabijo bolje kot za nakup nepremičnin; najem pisarniških prostorov je namreč mogoče obravnavati kot dodatno kreditno linijo. Poleg tega profesionalni najemodajalci obvladajo veščine upravljanja pisarniških nepremičnin, namesto da bi se podjetja sama ukvarjala z upravljanjem nepremičnin.
Najem pa podjetjem, ki se želijo preseliti, omogoča večjo prilagodljivost. Večina podjetij je pod pritiskom svojih delničarjev, da si bolj prizadevajo za okolje, zato je povpraševanje po zelenih stavbah vedno večje. Žal je to v Sloveniji problematično; zaenkrat imamo le eno zeleno certificirano poslovno stavbo, vendar jih je v skladu s povpraševanjem v pripravi še več.
Kakovostni pisarniški prostori postajajo vse pomembnejši v boju za privabljanje in ohranjanje nadarjenih ljudi na delovnem mestu. Dodeljena delovna mesta lahko postanejo pisarne preteklosti, saj številna podjetja prehajajo na način dela, ki temelji na dejavnostih, kjer imajo zaposleni dostop do različnih prostorov za različne naloge. V naslednjih nekaj letih bodo pisarne zaposlenim ponujale boljšo raven storitev, ki jih bodo zagotavljali vratarji, z gostinskimi objekti na lokaciji.
Selitev ali nadgradnja obstoječih pisarniških prostorov je velik podvig, napake pa so drage. Zato je priporočljivo poiskati pomoč posrednika, ki ima izkušnje z zagotavljanjem storitev zastopanja najemnikov in je usposobljen za priporočanje prilagojenih možnosti. Prav tako se obrnite na arhitekta ali svetovalca za delovna mesta, ki lahko prostor prilagodi zahtevam.